Jdi na obsah Jdi na menu
 


ČIDLA A SENSORY MOTORU

Chtěl bych zde napsat nějaké ty zkratky a popisky čidel co znamenají a jak fungují.Dost často se něco musí vyměnit nebo nefunguje, tak to může i pomoci vědět co jak pracuje.

1) Váhá vzduchu:(Air flow sensor)

Obrazek

2)Potenciometr:

3)Volnobežný ventil:(AAC idle)

slouží k udržování otáček motoru na volnoběh za studena i za tepla.

špatná funkčnost-kolísání otáček až chcípání.

4)Detonační čidlo:(Knock sensor)

Knock Sensor umožnuje motoru získat optimální kombinaci paliva / vzduch.poměr směsi na výrobu elektrické energie a účinnost, znamená to, že je méně promarněného benzínu. Knock Sensor udržuje od palivových  explozí ve válci ... 

Obrazek

5)Vačkový sensor(camshaft position sensor)

Vačkový senzor . Když se motor otáčí, čidlo dá signál do řídícího modulu (ECM), který válec číslo jedna je blížící se Top Dead Center (TDC) a časování vstřikovacího impulsu lze určit.  Na induktivní čidla, odporové hodnota by měla být videt mezi jeho terminály u těchto se zastavuje zpět na ECM.  Výstupní signál z těchto jednotek může být buď v analogové nebo digitální podobě

Pokud je třeba zanešený či rozbitý, projevuje se to, že motor točí,ale nechytne.Motor se uchlastává, je cítit nespálený benzín..

Obrazek

6)Lamda sonda(O2 oxygen sensor)

Lambda sonda sleduje správné spalování výfukových plynů.Udržuje plynulý chod motoru.Špatná fukčnost se projevuje větší spotřebou a škubáním

Obrazek

7)Škrtící klapka:(trottle valve)

Obrazek

regulace průtoku nasávaného vzduchu.

8)Palivový filtr:(fuel filter)

Palivový filtr slouží k zachycovaní všech nečistot z benzínové nádrže.A nádobka k udžení hladiny benzínu před vstupem do vstřiků. Tento filtr by měl být měněn v určitých intervalech

Obrazek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář